Upplever man förlossningen varje gång?

0kommentarer

Strax är det dax att väcka sonen som fyller 8 år i dag. Dottern fyllde förra veckan. Och varje år förundras jag över hur jag går igenom förlossningarna. Varje år tänker jag...ja nu för xxx år sedan åkte man in till BB. På första barnet tog det 36 timmar så där finns det ett antal sidor att läsa om allt som hände, slutade dock med akutsnitt. Sonen fick jag pyspunka med. Vattnet sipprade i 2 dagar innan det väl var dax. Blev samma förlopp som storasyster. 
Jag tänker aldrig på mina förlossningar annars på året, om jag inte hamnar i ett samtal om dem. Tycker bara att det är så himla faschinerande hur kroppen och framförallt gärnan fungerar.
Bara en liten tanke.
Nu är klockan halvsju. Hoppas på att barnens pappa kommer snart så att vi kan gratulera sonen i sängen.

Kommentera

Publiceras ej