Shopping är bra för själen

0kommentarer

I går när jag valde att lyssna på mig själv och ta en liten time-out slutade inte så bra. Hade en mysig kväll med barnen. Badade. Satte på mig min mysiga morgonrock. Men efter flera sms och samtal till en viss person så började oron krypa sig på. Varför var mobilen avstängd? Och i så många timmar? Vilket den aldrig är annars. Tillslut valde jag att klä på mig. Skaffa barnvakt och åka dit. Klumpen i magen ökade när jag såg att bilen var hemma.... Har vid tre tidigare tillfällen gått in till nära vänner som har svalt för många tabletter...varav en lyckades. Gammal rädsla ångade fram.... Däremot när jag efter några hårda knackningar fick liv i honom så åkte jag hem och stängde av världen.
I dag är det en kort dag. Har shoppat på Zalando. Handväska och några klänningar. Lite medicin för en trött själ... I kväll väntar Valborgsfirande

Kommentera

Publiceras ej